Αγία Σοφία

Αυτό θα παραλείψει το μενού επιλογών για το κεντρικό περιεχόμενο της σελίδας

Δραστηριότητες

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Δραστηριότητες πριν από την επίσκεψη

  1. Ζητάμε από τα παιδιά να καταγράψουν λέξεις/έννοιες σχετικές με το Βυζάντιο και την Αγία Σοφία.
  2. Αναζητάμε γενικές πληροφορίες για τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
  3. Αναζητάμε γενικές πληροφορίες για βυζαντινές εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης και της περιοχής μας
  4. Σχολιάζουμε βυζαντινές πηγές που αναφέρουν μαρτυρίες για εκκλησίες ή μύθους και θρύλους που σχετίζονται με την Αγία Σοφία.

Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη

  1. Οργανώνουμε επίσκεψη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας ή βυζαντινό μουσείο της περιοχής μας.
  2. Επισκεπτόμαστε τα βυζαντινά μνημεία της περιοχής μας.
  3. Περιηγούμαστε τη διαδικτυακή εκπαιδευτική εφαρμογή του ΙΜΕ «Θεόδωρος, στα βήματα ενός μοναχού του 10ου αιώνα στο Βυζάντιο».
  4. Αναζητάμε πληροφορίες για την εικονομαχία.
  5. Θεατρικό παιχνίδι βασισμένο στη στέψη του αυτοκράτορα.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ

Δραστηριότητες πριν από την επίσκεψη

  1. Ζητάμε από τα παιδιά να καταγράψουν λέξεις/έννοιες σχετικές με το Βυζάντιο.
  2. Αναζητάμε γενικές πληροφορίες για τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία μέσω του κόμβου (www.e-history.gr) του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.
  3. Ζητάμε από τους μαθητές να συγκεντρώσουν πληροφορίες για βυζαντινές εκκλησίες της Κων/λης αλλά και της περιοχής μας.
  4. Αναζητάμε πληροφορίες για την βυζαντινή ναοδομία.

Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη

  1. Οργανώνουμε επίσκεψη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας ή βυζαντινό μουσείο της περιοχής μας
  2. Επισκεπτόμαστε τα βυζαντινά μνημεία της περιοχής μας.
  3. Περιηγούμαστε τη διαδικτυακή εκπαιδευτική εφαρμογή του ΙΜΕ «Θεόδωρος, στα βήματα ενός μοναχού του 10ου αιώνα στο Βυζάντιο».
  4. Αναζητάμε πληροφορίες για την εικονομαχία στο Βυζάντιο και πως επηρέασε τον διάκοσμο της Αγίας Σοφίας.
  5. Αναζητάμε πληροφορίες για τα βυζαντινά ψηφιδωτά.
  6. Με αφορμή ένα όνομα ή ένα γεγονός ζητάμε από τα παιδιά να συλλέξουν πληροφορίες και να τις παρουσιάσουν στην τάξη (π.χ. Ιουστινιανός, στέψη αυτοκρατόρων, Ιερές Σύνοδοι).
  7. Αναζητάμε κείμενα περιηγητών και ιστοριογράφων που περιγράφουν πόλεις και μνημεία του Βυζαντίου.
  8. Αναζητάμε λογοτεχνικά κείμενα που σχετίζονται με σημαντικά γεγονότα του Βυζαντίου.

Για τις σχολικές τάξεις Ε’, ΣΤ’ και Α’, Β’ Γυμνασίου η επίσκεψη στη Θόλο του Ελληνικού Κόσμου για την εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία μπορεί να συνδυαστεί με τη συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βυζάντιο, άνθρωποι και επικοινωνία»

ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ