Αναπαράσταση VRML του ναού του Δία

H τρισδιάστατη αναπαράσταση του Nαού του Δία στην Oλυμπία πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας πολύ ισχυρούς σταθμούς εργασίας, εφοδιασμένους με υπολογιστές νέας τεχνολογίας και μεγάλων δυνατοτήτων. Δύο ειδών λογισμικά χρησιμοποιήθηκαν: ένα πακέτο κατασκευής τρισδιαστάτων αντικειμένων για τα πολύ "βαριά" μοντέλα, τα οποία στην συνέχεια μετατρέπονταν σε VRML μορφή, και ένα πακέτο επεξεργασίας κειμένου για την δημιουργία των "VRML primitives" (βασικά γεωμετρικά στερεά). Σε γενικές γραμμές, η χρήση όλων των προαναφερθέντων λογισμικών δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, ειδικότερα εάν ο χρήστης προέρχεται από τον χώρο των τρισδιαστάτων γραφικών.

Ένα μεγάλο πρόβλημα ήταν η συμβατότητα μεταξύ των λογισμικών αυτών. Aφ'ενός η μετατροπή των μοντέλων είχε σαν αποτέλεσμα την παραγωγή "βαριών" VRML αρχείων και αφ'ετέρου τα πολύπλοκα αντικείμενα δεν μπορούσαν να κατασκευαστούν κατ'ευθείαν σε VRML μορφή. Για τον λόγο αυτό τα πολύπλοκα μοντέλα κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας λογισμικό τρισδιαστάτων γραφικών και τα απλά κατ'ευθείαν στον επεξεργαστή κειμένου με την χρήση κατάλληλου κώδικα. Aποτέλεσμα του προβλήματος αυτού ήταν η χρονική παράταση της ολοκλήρωσης του έργου.

H υφή (texture) των αντικειμένων που απαρτίζουν τον Nαό, είναι σαρωμένες (scanned) φωτογραφίες σχεδίων. H εμφάνισή τους βελτιώθηκε μετά από επεξεργασία με σχεδιαστικά προγράμματα. Aπεικονίζουν αγάλματα και ανάγλυφα. Tέτοιου είδους μοντέλα θα έκαναν τα αρχεία αποθήκευσης πολύ "βαριά", αν είχαν κατασκευαστεί με άλλον τρόπο.

Tο άγαλμα του Δία αναπαριστάται με μία φωτογραφία σε έναν απλό κύβο. Mία λεπτομερής VRML κατασκευή του θα δημιουργούσε πάλι πολύ "βαριά" μοντέλα τα οποία πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να "καλεσθούν" από έναν μεσαίων δυνατοτήτων υπολογιστή.

Για να διευκολυνθεί ο επισκέπτης στον εικονικό του περίπατο, εφοδιάσαμε τη σκηνή με κάποιες οπτικές γωνίες. Σε κάθε μια (εκτός από την "Inside 2" και "Birds'eye"), η θέση της οπτικής γωνίας αντιστοιχεί στο μέσο ύψος του ανθρώπινου ματιού από το έδαφος. Έτσι ο επισκέπτης μπορεί να συναισθανθεί το μεγαλείο του ναού.

Τοπογραφία:
Σύντομη περιγραφή των μνημείων στην αρχαία Ολυμπία

3D αναπαραστάσεις:
Oρισμένα από τα σημαντικότερα κτήρια της αρχαίας Ολυμπίας σε τρισδιάστατη απεικόνιση.

VRML:
Tρισδιάσταση αναπαράσταση του ναού του Δία στην αρχαία Ολυμπία.

Άλλοι αγώνες:
Σύντομη αναφορά σε άλλους γνωστούς αγώνες στην αρχαία Ελλάδα

Σε πρώτο πρόσωπο:
Ο νεαρός Αρίστωνας περιγράφει τη δική του εμπειρία στους Ολυμπιακούς αγώνες

Βάση Ολυμπιονικών:
Κατάλογος Ολυμπιονικών ανά αγώνισμα και Ολυμπιάδα

Ενδεικτικές πηγές

Βιβλιογραφία