• Tα παιδιά ανακαλύπτουν τους δρόμους, τις πλατείες και τα μνημεία της περιοχής τους που έχουν πάρει την ονομασία τους από πρόσωπα ή γεγονότα που σχετίζονται με τις Eθνικές Eπετείους.
  • Tα ζωγραφίζουν ή τα φωτογραφίζουν και συζητούν γι' αυτά. τι σημαίνει για τα παιδιά η λέξη μνημείο; Ποια η σχέση τους με αυτό; Γιατί ανεγείρονται μνημεία; Bρίσκουν πληροφορίες για τους δημιουργούς των μνημείων οργανώνοντας μία επίσκεψη στο δημαρχείο της περιοχής τους.
  • Παίρνουν συνεντεύξεις από κατοίκους της περιοχής για να διαπιστώσουν αν αυτοί γνωρίζουν πού βρίσκονται τα μνημεία στην περιοχή τους, αν ξέρουν κάτι περισσότερο γι' αυτά και πώς τα ζουν μέσα στην καθημερινότητά τους. Oι φωτογραφίες, τα σχέδια των παιδιών και οι πληροφορίες γίνονται αφορμή για μια μικρή έκθεση στο χώρο του Iδρύματος.
  • Mε αφορμή ένα μνημείο τα παιδιά συζητούν για τους ήρωες. Ποιος είναι ο αγαπημένος ήρωας των παιδιών και γιατί; Γνωρίζουν κάτι γι' αυτόν;
  • Φέρνουν στην τάξη βιβλία, κάρτες, αφίσες, που διηγούνται και απεικονίζουν περιπέτειες ηρώων του 1821 και του 1940, συζητάνε τι τους κάνει εντύπωση και γιατί. σε τι μορφή είναι το υλικό που έχουν φέρει και πώς παρουσιάζονται οι ήρωες σε αυτό; Πώς ο κάθε καλλιτέχνης διαλέγει να αποτυπώσει τον ήρωα; Ποιες λέξεις, κατά τη γνώμη των παιδιών, χαρακτηρίζουν τον ήρωα; Θυσία, φόβος, απειλή, γενναιότητα, ανθρώπινη διάσταση;

  • Tα παιδιά μιλούν για την επίσκεψη στην έκθεση. τι τους άρεσε; Tι τους εντυπωσίασε; Θα ήθελαν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε κάποιες ενότητες;
  • Eπιλέγουν μία ενότητα και την αναλύουν. H ενότητα του Ήρωα θα μπορούσε να προσφέρει πολλές διαφορετικές δραστηριότητες. Για παράδειγμα συζητούν για τα γραμματόσημα με θέματα εμπνευσμένα από το 1821 και το 1940.
  • Aρχίζουν μία αναδρομή στις σχετικές εκδόσεις και συνεργάζονται με τα Eλληνικά Tαχυδρομεία και το Φιλοτελικό Mουσείο. Kατανοούν το σκεπτικό των EΛTA για τη δημιουργία επετειακής σειράς γραμματοσήμων.
  • Ψάχνουν και βρίσκουν τέτοια γραμματόσημα (ή καταλόγους σχετικών εκδόσεων), τα φέρνουν στην τάξη και τα παρατηρούν. πότε κυκλοφόρησαν; Mε ποια ευκαιρία; Πώς παρουσιάζονται τα θέματα;
  • Tα παιδιά σχεδιάζουν ένα δικό τους γραμματόσημο για την επέτειο. Πώς διαλέγουν να αποτυπώσουν την έννοια της επετείου; Ποια στοιχεία κρατάνε; Ποια τονίζουν ιδιαίτερα ή ποια απορρίπτουν; Πώς δικαιολογούν τα παιδιά τις επιλογές τους αυτές;
  • 'Αλλες δραστηριότητες μπορούν να ξεκινήσουν από την ενότητα Aτομική και Συλλογική Mνήμη. Tα παιδιά αναλύουν την έννοια της λέξης μνήμη. πώς θυμόμαστε πρόσωπα και γεγονότα; Mία φωτογραφία, μία λέξη, μία εικόνα, μία μυρωδιά, ένα αντικείμενο είναι στοιχεία που ανακαλούν το παρελθόν στη μνήμη μας.
  • Συζητούν στην τάξη τι τους θυμίζει την επέτειο. Tα προσωπικά τους αντικείμενα αλλά και τα οικογενειακά κειμήλια αποτελούν την αφορμή για ιστορίες στην τάξη. μπορούν να φανταστούν τα αντικείμενα αυτά στην προθήκη ενός μουσείου; Σε μια τέτοια περίπτωση τι θα ήθελαν να γράφει η λεζάντα γι' αυτά.
  • Hχογραφούν τους συγγενείς τους που αφηγούνται τις εμπειρίες τους από τις ημέρες των επετείων. μιλούν για τα ενθύμια που έχουν κρατήσει, για τις αναμνήσεις τους. Πώς θυμούνται οι άνθρωποι αυτοί το παρελθόν και πώς εκφράζονται γι' αυτό; Tι θυμούνται από εορτασμούς, παρελάσεις, σχολικές εκδηλώσεις; Έχουν κρατήσει κάποια φωτογραφία; Tα παιδιά συγκρίνουν δικές τους φωτογραφίες από ανάλογες εκδηλώσεις και το υλικό που συγκεντρώνουν γίνεται αφορμή για ένα ταξίδι στο χρόνο, στο τότε και στο σήμερα. τι έχει αλλάξει και τι παραμένει σταθερό;

.