Έτος:  2024  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2003  2000  1999  1998  1997  1996  1995

< Επιστροφή

23-11-2009
ACE 2009 @ Athens
Ο «γάμος» ψυχαγωγίας και τεχνολογίας μπαίνει σε νέα, πολύ ενδιαφέρουσα εποχή...

Η ψηφιακή τεχνολογία έχει σημαδέψει ανεξίτηλα την εποχή μας και έχει ήδη βάλει τη σφραγίδα της σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας, στη δουλειά, στο σπίτι, στην ενημέρωση, την ψυχαγωγία.

Πολλά άλλαξαν τα τελευταία χρόνια, όμως, πολύ περισσότερα είναι εκείνα που θα αλλάξουν σύντομα, καθώς περνάμε πλέον σε μια περισσότερο ώριμη φάση της ίδιας της τεχνολογίας, η οποία συνδυάζεται με σημαντικότατη αύξηση του αριθμού των αποδεκτών της.

Όλοι αποδέχονται ότι έχει δημιουργηθεί πλέον, στις περισσότερες προηγμένες χώρες, η κρίσιμη μάζα χρηστών που θεωρείται αναγκαία για την «απογείωση» μιας επιτυχημένης εφαρμογής.

Τέτοιες πρόκειται να δούμε αρκετές και εντυπωσιακές, σύντομα, αν κρίνουμε απ' όσα ακούσαμε πρόσφατα, στο πλαίσιο του τριήμερου διεθνούς Συνεδρίου ACE 2009, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και είχε ως αντικείμενο την πρόοδο η οποία έχει σημειωθεί, τελευταία, στις σχετικές με διαδραστική ψυχαγωγία τεχνολογίες και όχι μόνο...

Το Συνέδριο, που φιλοξενήθηκε στο «Θέατρον» του «Ελληνικού Κόσμου» στην οδό Πειραιώς, με συνδιοργανωτές το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το ACM SIGCHI (Association for Computing Machinery – Special Interest Group Computer-Human Interaction), συνδυάστηκε με το παρεμφερές διεθνές συνέδριο DIMEA 2009 (Digital Interactive Media Entertainment & Arts), προσφέροντας βήμα έκφρασης (αλλά και χώρο έκθεσης εφαρμογών) στους περίπου 140 συνέδρους από 23 χώρες, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονταν αρκετά μεγάλα ονόματα του χώρου.

Το Συνέδριο, που φιλοξενήθηκε στο «Θέατρον» του «Ελληνικού Κόσμου» στην οδό Πειραιώς, με συνδιοργανωτές το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το ACM SIGCHI (Association for Computing Machinery – Special Interest Group Computer-Human Interaction), συνδυάστηκε με το παρεμφερές διεθνές συνέδριο DIMEA 2009 (Digital Interactive Media Entertainment & Arts), προσφέροντας βήμα έκφρασης (αλλά και χώρο έκθεσης εφαρμογών) στους περίπου 140 συνέδρους από 23 χώρες, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονταν αρκετά μεγάλα ονόματα του χώρου.

Από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες που παρακολούθησαν το συνέδριο και έκαναν παρουσιάσεις, ήταν ο ελληνικής καταγωγής (η μητέρα του ονομάζεται Φρειδερίκη Παντάχου, από τη Μυτιλήνη) Άντριαν Ντέιβιντ Τσέοκ, Διευθυντής του Εργαστηρίου Μεικτής Πραγματικότητας του Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης. Ο καθηγητής Τσέοκ, ο οποίος είχε αναδειχθεί «Young Global Leader 2008» από το Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, ανέπτυξε τη σύγχρονη ποίηση μέσα από διάφορες μορφές chat.

Στο συνέδριο παρευρέθηκαν, επίσης, πολλές άλλες σημαντικές προσωπικότητες όπως οι καθηγητές Χιροκάζου Κάτο και Τόμας Μπρους, οι οποίοι συγκαταλέγονται στους κορυφαίους, παγκοσμίως, ερευνητές σε θέματα Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality), αλλά και ο Γερμανός φυσικός και ψυχολόγος Νόρμπερτ Στράιτζ, ιδρυτής της «Πρωτοβουλίας για ένα Έξυπνο Μέλλον» (Smart Future Initiative), ο οποίος μίλησε για τις Πόλεις του Μέλλοντος και τη βελτίωση της ζωής μας σ' αυτές, με τη βοήθεια μεν της τεχνολογίας, αλλά υπό τον έλεγχο πάντα, του ανθρώπου.

Για τρεις ολόκληρες ημέρες, στις αίθουσες του «Θέατρον» αναπτύχθηκαν στις ολομέλειες και στις πολλές ομάδες εργασίας θέματα όπως Διαδραστικότητα μεταξύ Ανθρώπων και Ρομπότ, Ψηφιακή ψυχαγωγία και Αθλητισμός, Διαδραστικό Θέατρο, Περιρρέουσα Ευφυΐα, Μεικτά ΜΜΕ, Πολιτισμός και Πληροφορική και πολλά άλλα, που σε μερικά χρόνια μάλλον θα αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας...

Κι ενώ αυτά γίνονταν στις αίθουσες του ισογείου και του πρώτου ορόφου, στο υπόγειο είχαν κάνει κατάληψη περί τις 20 ερευνητικές ομάδες απ' όλο τον κόσμο (κυρίως ασιατικές, αλλά και μια ελληνική από την Πάτρα), οι οποίες παρουσίαζαν πειραματικές εφαρμογές από το χώρο της διαδραστικής ψυχαγωγίας. Χαμηλά φώτα, δυνατή μουσική και πρωτότυπες (έως τρελές) ιδέες δημιουργούσαν ένα ιδιαίτερο, αλλά και τόσο ταιριαστό με το ύφος της εκδήλωσης, περιβάλλον.

Κι όπως συμβαίνει με τα περισσότερα συνέδρια που σέβονται τον εαυτό τους, έτσι και στο ACE 2009 δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα βραβεία, τα οποία απονεμήθηκαν λίγο πριν από την ολοκλήρωση της εκδήλωσης.

Έτσι, το βραβείο καλύτερης ερευνητικής εργασίας, απέσπασε η δραστηριότητα που παρουσιάστηκε από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο  με τίτλο «Wearable Haptic Device to Present Contact Sensation Based on Cutaneous Sensation Using Thin Wire» και αφορούσε σε ένα νέο μηχανισμό ανάδρασης δύναμης στο δάκτυλο του χρήστη, ο οποίος, με βάρος μόλις 1,4 γραμ., επιτρέπει πρωτοποριακή επικοινωνία με περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας.

Το πρώτο βραβείο καλύτερης πειραματικής εφαρμογής, πάντως, είχε ελληνικό χρώμα, καθώς απονεμήθηκε στην ομάδα fun in numbers του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ ΙΤΥ) στην Πάτρα, υπό τον καθηγητή Παύλο Σπυράκη.

Η ομάδα παρουσίασε ένα πλαίσιο έξυπνων και διασκεδαστικών παιγνιδιών, το οποίο αναπτύχθηκε με τη χρήση δικτύου απλών αισθητήρων και καινοτόμων προτύπων επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, επιβεβαιώνοντας πως μερικές φορές αρκούν το μυαλό και το μεράκι, για να πάρουμε πρωτότυπα και καινοτόμα αποτελέσματα...

Γιάννης Ριζόπουλος

copyright © ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ